Technische commissie

Tennisclub Zandvoort is een prachtige tennisclub gelegen in de duinen van Zandvoort met een rijke historie als het gaat om het voortbrengen van kampioenen. Ons clubhuis wordt gesierd door oa de Wall of Fame waar middels een rijke fotocollage blijk wordt gegeven van het sportieve karakter en onderlinge verbondenheid van de spelers door de jaren heen.

Wat doet de Technische Commissie?

De TC houdt zich in hoofdzaak bezig met de uitvoering en het organiseren van de diverse competities. De TC zorgt dat de inschrijving voor de competitie bij de KNLTB soepel verloopt, zorgt voor de baanindeling, de ballen etc en is aanspreekpunt voor alle competitie-aangelegenheden gedurende het jaar. Het is voor alle leden mogelijk om senioren- of jeugdcompetitie te spelen. Er is een splitsing tussen landelijke competities en regionale competities waarbij er gemengde-, heren en damesteams kunnen worden samengesteld.

Het is de taak van de TC om op een eenduidige en heldere manier te communiceren met de wedstrijdspelers. Dit doet de TC in nauwe samenwerking met de Tennisschool onder leiding van Hans Schmidt, Andrea van den Hurk en Colin de Heer; zij zijn verantwoordelijk voor de indeling van de (landelijke) zondagcompetitie, de training en de begeleiding van de spelers. De TC werkt ook samen met de Jeugdcommissie onder leiding van Martine Paap en de Tennisschool als het gaat om doorstroming van talentvolle jeugd naar de seniorencompetitie.

Als Technische Commissie zijn we erg trots op het feit dat het wedstrijdtennis op Tennisclub Zandvoort op dit uitzonderlijke hoge niveau plaatsvindt. Maar naast het competitieve element vinden we het ook belangrijk dat Tennisclub Zandvoort wordt gezien als gezelligheidsvereniging waar onze leden graag deel van uit willen maken. Met de verschillende competities en de eredivisie in het vooruitzicht roepen we onze leden en andere tennisliefhebbers op om naar onze club te komen en de spelers aan te moedigen. Want die aanmoediging maakt het verschil. De voorjaarscompetities beginnen begin april en lopen door tot medio juni met het afsluitende weekend. Hou ook de (data van de) play-offs van de Eredivisie in de gaten. De najaarscompetities beginnen medio september en eindigen eind oktober.

Ben je lid en speel je nog geen competitie? Of ben je nog geen lid en wil je lid worden en meedoen aan een van de competities? Geef je dan op via onze website of neem contact met ons op.

Inschrijving competitie

Teams kunnen elk jaar worden ingeschreven via de website. De TC heeft toegang tot deze inbox. Iedereen zal persoonlijk op de hoogte worden gesteld, telefonisch of direct per mail. De start van de inschrijving en de speeldata zullen op de website worden gepubliceerd.

Namens de TC

Ronald de Zoete