Even voorstellen

Luc Habets (Voorzitter)

Mijn naam is Luc Habets, getrouwd met Liselotte en vader van vier kinderen die toen ze nog thuis woonden ook op TC Zandvoort hebben gespeeld.

Ik ben een recreant die onder de bezielende leiding van Hans al vele jaren aan zijn backhand werkt. Toen daar eindelijk schot in begon te komen leek dat me een goed moment iets terug te doen voor de club. Ik heb als recreant ook veel liefde en respect voor toptennis. En dat is waar TC Zandvoort al vele jaren voor staat. De unieke combinatie van recreatie- en toptennis duurzaam verenigd onder één dak.

Onze club staat er in veel opzichten goed voor. Nieuwe leden staan te trappelen, Er is dit jaar een recordaantal inschrijvingen van 18 competitieteams.  Tegelijkertijd zal het een uitdaging zijn om de bezetting van de banen zo goed mogelijk te spreiden zodat de piekbelasting beter over de week verdeeld wordt en alle leden zoveel mogelijk aan hun trekken komen. We houden jullie de komende periode met nieuwsbrieven en via de site op de hoogte van onze plannen en projecten.

Het bestuur in nieuwe samenstelling kijkt er naar uit om met alle leden een sportieve, gezonde en gezellige tijd door te brengen op de Glee!

Thijs Berntsen (Recreanten commissie)

Beste leden van TC Zandvoort,

Als Bestuurslid van de club zal ik mij inzetten voor de groep recreanten van de vereniging. Dat doe ik samen met een kersverse RC: met Luciene Paap, Marrielle Peet, Yvonne Ribourdouille en Maria Freiria.

De recreatieve spelers vormen een grote en belangrijke groep binnen onze vereniging. We organiseren gedurende het seizoen allerlei evenementen. Heeft u vragen, ideeën, wilt u meedenken of helpen, mail ons via [email protected].

Ik ben zelf inmiddels een jaar of 6 lid van TC Zandvoort, samen met mijn vriendin Benedicte en onze dochters Milou (14) en Merel (11). Ik ben zelf recreant & competitiespeler: vaak gedoogd, soms gevreesd, en het is mij opgevallen dat ergens in dat spectrum de meeste recreanten vallen.

Het mooiste aan TC Zandvoort: de informele cultuur en structuur van ons cluppie. Alles kan, niets moet, en overal is tijd en ruimte voor.

Tot snel op de club!

Ronald de Zoete (Technische commissie)

Mijn naam is Ronald de Zoete, woon in Aerdenhout en ben nu ruim 4 jaar lid. Ik ben getrouwd met Kristel. Onze zoon Julian is 8 jaar oud en speelt nu 2 jaar tennis. Kristel speelt mee in een leuk team op de zondagmiddag. In 2011 zijn wij hier naartoe verhuisd. Toen werd ik nog niet direct lid maar wist Dirk Jan Bos mij ergens eind 2013 over te halen om “voor” te spelen voor het 2e herenteam op de zaterdag. Sindsdien speel ik met veel plezier mee in dit knotsgekke team.

Tennis zit al mijn hele leven in mijn bloed. Dat begon bij de ouders van mijn vader die in Driebergen het tennispark Manager Cats beheerden. Als klein jongetje heb ik daar leren tennissen en heb ik jarenlang competitie gespeeld en in het hele land toernooien gespeeld.

Na een lange periode in de Technische Commissie bij mijn vorige club was ik er opeens helemaal klaar mee in 2010. Echter, toen ik bij de TC Zandvoort kwam spelen, de mensen leerde kennen en hoorde wat voor een mooie club dit is besloot ik me in te zetten voor de Technische Commissie binnen het Bestuur.

Er is een hoop te doen in de komende jaren. Ik wil me daar graag voor inzetten en zie jullie graag allemaal op of rond de baan om kennis te maken, een balletje te slaan of een drankje te drinken.

Martine Paap (Jeugd commissie)martine

Ik ben Martine Paap, woon in Zandvoort, en heb 3 enthousiast tennissende kinderen: Mees, Ties en Roos. Dit enthousiasme zorgt er voor dat ik regelmatig op de club vertoef en elke tennishal en elk park in de nabije en verre omgeving wel een of meerdere keren bezocht heb. Misschien dus wel een voor de hand liggende stap om nu mijn steentje bij te dragen en me specifiek in te zetten voor de jeugd binnen de TC Zandvoort.

Sinds kort ben ik voorzitter van de Jeugdcommissie en in die hoedanigheid ook lid van het bestuur van TC Zandvoort. De jeugd is een hele belangrijke en grote groep binnen de vereniging en samen met de andere leden van de JC gaan we de jeugd nog beter op de kaart te zetten, dit geldt voor de grote groep recreatieve spelers maar natuurlijk ook voor de groep prestatieve tennissers. De World Tour - met de balkleuren rood en oranje - is sinds een paar jaar uitgegroeid tot een volwaardige competitie voor de jongste spelers en heeft als doel kinderen spelenderwijs kennis te laten maken met het tennisspel. Bij de "Tennniskids groene competitie" en de voorjaarscompetitie (gele bal) is TC Zandvoort traditiegetrouw sterk vertegenwoordigd. De TC Zandvoort weet al jaren lang de meest talentvolle spelers uit de omgeving aan trekken, mede door de goede reputatie van de tennisschool.

Su Yin Timp (Secretariaat)

Ik ben Su Yin Timp-Gan, woon in Aerdenhout met mijn man Piet-Hein Timp. Wij hebben een zoon en twee dochters, waarvan er nog eentje thuis woont. Ik tennis sinds 2018 bij TC Zandvoort en vorige maand ben ik gevraagd om de rol van secretaris van het bestuur op mij te nemen. Ik wil de vereniging graag op deze manier beter leren kennen en samen met de andere enthousiaste bestuursleden inzetten voor deze mooie club. Ik hoop dat we binnenkort weer veel gezellige activiteiten kunnen organiseren op en rond de baan. Ik heb er zin in!

Peter Walter (Penningmeester)

Mijn naam is Peter. Ik woon in Heemstede met mijn vrouw Nynke Dethemers en mijn dochters Dyde en Yfke. In 2017 zijn we met het hele gezin lid geworden van Tennisclub Zandvoort. Het verenigingsleven spreekt mij zeer aan en zeker een club als Zandvoort waarbij naast toptennis ook ruimte is voor de recreatieve tennisser. Verenigingen kunnen niet voortbestaan zonder de inzet van vrijwilligers, ieder met zijn of haar expertise. Mijn kennis ligt met name op het financiële vlak en sinds november 2019 zet ik me voor de club in als penningmeester.