Informatie voor teamcaptains

Voorbereiding
Het uitnodigen van de tegenstanders wordt digitaal door TC Zandvoort gedaan. Het mobiele telefoonnummer van de captain wordt aan de tegenstander doorgegeven, zodat contact mogelijk is, onder andere in ingeval van vertraging. Dit is verplicht door de KNLTB. Kijk minimaal 3 dagen van te voren op de KNLTB site voor de aanvangstijden van de wedstrijden (deze kunnen in een laat stadium nog aangepast worden!).  Mocht het zo zijn dat je team niet compleet is, dien je zelf voor vervanging te zorgen. Invallers dien je wel even door te geven aan de TC. Bij problemen graag contact opnemen met de TC.

Wedstrijddag
Zorg dat je team op tijd aanwezig is, minimaal een halfuur voor aanvang van de wedstrijd.  Zorg ervoor dat je op tijd begint met de wedstrijden. Door de vele teams is er bij thuiswedstrijden een strakke baanindeling, om de banen zo optimaal mogelijk te kunnen benutten. Vul voor aanvang van de wedstrijd de ploegenuitwisseling in (1e blad van het wedstrijdformulier) en controleer de speelsterkte en geldigheid van de ledenpasjes.

Inhaaldag
Als door weersomstandigheden niet gespeeld kan worden, dient de eerstvolgende vastgestelde inhaaldatum te worden gebruikt. Het is toegestaan op een onderling overeengekomen datum in te halen voor de eerstvolgende (verplichte) inhaaldag. Nadat je met de tegenstander een datum hebt vastgesteld, dit graag melden bij de TC.

Wedstrijduitslagen
Zorg er voor dat als je thuis speelt de uitslagen op zondagavond ingevoerd zijn. Ook dit is een verplichting voor het team. De aanvoerder is gemachtigd de uitslagen op www.mijnknltb.nl in te voeren. Als één, meerdere of alle partijen worden verschoven naar een andere dag (bijvoorbeeld door weersomstandigheden) dan moet ook dit ingevoerd worden op www.mijnknltb.nl. Voor meer informatie over hoe wedstrijduitslagen met de KNLTB Clubapp moeten worden ingevoerd, klik op handleiding.

Boetes
Indien de vereniging een boete ontvangt van de bond voor een overtreding (bijvoorbeeld niet op komen dagen of wedstrijd uitslagen te laat invoeren) wordt de boete op het betreffende team verhaald.

Wedstrijdverslagen en (team)foto's graag mailen naar [email protected].