Tenniskids World Tour – Teamcaptain

Wat betekent het om teambegeleider te zijn van een tennisteam bij Tenniskids World Tour:

• Je bent het aanspreekpunt voor zowel de club tenniskidsfunctionaris als voor de ouders.

• Probeer het teamverband te stimuleren door bijvoorbeeld als team gezamenlijk naar een uitwedstrijd te rijden. Of iedereen dezelfde (tc zandvoort) tenue te laten dragen. Kinderen vinden dit namelijk erg leuk!

• De club tenniskidsfunctionaris communiceert oa wijzigingen in locatie of speeltijden. Deze wijzigingen geeft je dan vervolgens door aan de ouders (zorg voor alle telefoonnummers of emailadressen – maak mogelijk een groeps-app aan om met de ouders te kunnen communiceren)

• Ouders geven aan jou door als een kind een keer niet kan spelen. Regel dan samen met de betreffende ouder een invaller. Als dit niet lukt geef dat dan tijdig door aan de tenniskidsfunctionaris (zodat de tegenstanders geïnformeerd kunnen worden). Email: [email protected]

• Is er twijfel over speeltijd of locatie, neem dan contact op met de club tenniskidsfunctionaris.

• Lees van te voren even de spelregels zodat je de kinderen kan begeleiden tijdens de wedstrijden (help eventueel met tellen als dat nodig is). Op het betreffende tennispark wordt natuurlijk ook verder uitleg gegeven.

• Kan je een keer niet, zorg dan dat iemand anders uit het team het die dag van je overneemt (geef dit dan ook even door aan de club tenniskidsfunctionaris).

De teambegeleiders worden door de club tenniskidsfunctionaris in overleg met de jeugdcommissie aangewezen. Wil je liever geen begeleider zijn, regel dan onderling binnen het team een andere begeleider.

Graag alle wijzigingen even doorgeven aan [email protected].