Corona Protocol

Protocol vanaf 19 mei 2021

Algemene regels

• Alle RIVM-richtlijnen blijven van kracht.
  • Personen van 18 jaar en ouder houden onderling 1,5 m afstand.
  • Leden tot en met 26 jaar mogen spelen en trainen in groepsverband (geen maximum). Zij hoeven tijdens het sporten onderling geen 1.5 meter afstand te houden. Cluboverstijgende wedstrijden zoals competities en toernooien zijn niet toegestaan. Onderlinge wedstrijden met spelers van de eigen vereniging zijn wel toegestaan.
  • Leden vanaf 27 jaar mogen zowel vrijspelen en trainen in groepsverband (max. 30 personen). Zij houden 1.5 meter afstand tot elkaar. Cluboverstijgende wedstrijden zoals competities en toernooien en officiële interne toernooien (zoals clubkampioenschappen) zijn niet toegestaan. Vriendschappelijke wedstrijden met spelers van de eigen vereniging (toss en laddercompetitie) zijn wel toegestaan, met vooraf een speelafspraak en baanreservering.
  • Desinfecteer uw handen voor en na uw bezoek aan het tennispark.
  • Vrijspelen is alleen mogelijk op basis van online reserveren via de KNLTB Club App (download via de Apple App Store of Google Play).
  • Met uw online reservering verklaart u dat u geen corona-gerelateerde klachten heeft noch in afwachting bent van een uitslag van een coronatest.
  • Maximale speelduur is 1 uur.
  • Reserveren kan minimaal 24 uur vóór de speeldag.
  • Schud geen handen en geef geen high fives.
  • Hoest en nies in je elleboog en gebruik papieren zakdoeken.
  • Volg de looproutes naar de banen.
  • Kom uiterlijk 10 minuten vóór aanvang van de gereserveerde tijd op het park.
  • Verlaat na het tennissen binnen 10 minuten het tennispark, tenzij u op het terras wilt zitten en er plaats beschikbaar is!
  • Gebruik geen scorebord.
  • Het clubhuis en de kleedkamers zijn gesloten. Toiletten en de AED zijn bereikbaar via het gangetje vanaf het terras bij baan 1.
  • Terras open van 9:00 tot 20:00 uur onder voorwaarden: registreren bij binnenkomst, maximaal 50 personen op het terras en maximaal 2 personen aan een tafel op 1,5 meter afstand (tenzij dit mensen zijn uit eenzelfde huishouden). Genieten op het terras is verplicht genieten van een consumptie. Vol betekent helaas het park verlaten. Reserveren voor diner bij Harro 06-50641539 (bellen of WhatsApp).
  • Bezoekers zijn niet welkom.
  • TC Zandvoort riskeert hoge boetes als de richtlijnen niet worden gevolgd. Deze boetes worden uiteraard verhaald op leden die zich niet houden aan de richtlijnen.

• Maandag tot en met vrijdag: van 9:00 - 22:00 uur.
  • Zaterdag en zondag: van 9:00 – 18:00 uur.

Baan reserveren volgens afschrijfreglement

• In afwijking van het afschrijfregelement, mag een lid tijdens de 'Coronaperiode' maximaal 1 uur per dag spelen en maximaal 3 keer per week spelen!
  • Lees hier het afschrijfregelement.

Wie mogen niet tennissen?

• Blijf thuis als u een van de volgende (ook milde!) symptomen hebt: neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid of koorts.
  • Blijf thuis als iemand in uw huishouden koorts (vanaf de 38 C°) en/of benauwdheidsklachten heeft. Als iedereen 24 uur geen klachten heeft, mag u uw kind weer laten sporten en naar buiten.
  • Blijf thuis als iemand in uw huishouden positief getest is op het nieuwe coronavirus (COVID-19). Omdat u tot 5 dagen na het laatste contact met deze persoon nog ziek kunt worden, moet u thuisblijven tot 5 dagen na het laatste contact.
  • Blijf thuis als u in afwachting bent van de uitslag van uw coronatest.

Corona aanspreekpunt:

Cees Faber (voorzitter TC Zandvoort)
Mail naar: [email protected]

Bij eventuele aanpassingen in de algemene regels worden leden via een nieuwsbrief, de website TC Zandvoort en/of via de KNLTB Club App geïnformeerd.

De
Aanvullende Richtlijnen Verantwoord Tennissen en Padellen zoals opgesteld door de KNLTB worden gevolgd en dienen als basis voor het protocol van TC Zandvoort.